top of page

הארון הקהילתי

מה הרעיון?

הארון הקהילתי הינו מיזם שמטרתו לחלוק בגדי יד שניה בצורה מכובדת ונעימה. הארון בבאר שבע ממוקם בסמוך למרכז קהילתי "נעורים" בשכונה ד והינו חלק מרשת ארונות קהילתיים המוצבים בימים אלה ברחבי הארץ. הרעיון למיזם נולד מתוך יוזמה של עמית אוזן, תושב אור יהודה שזיהה צורך לספק מקום מכובד, שקט ונקי לתרומה ולקיחה של בגדים ולכן הקים את הארון.


איך זה עובד?

הבדיקה שלנו מראה שכמעט כל אחד מאיתנו מחזיק בבגדים איכותיים וטובים שכבר אינם בשימוש - והארון הקהילתי הוא בדיוק הכתובת! "הארון הקהילתי" הוא למעשה דרך חדשה לתרום ולקבל בגדי יד 2 - ארון בגדים המוצב במרחב הציבורי ונגיש לכולם. הארון מציע דרך נוחה לתרום בגדים במצב טוב, ומנגד, מאפשר לאלו הזקוקים לבגדים אלו לקבל אותם בדרך מכבדת ונגישה. מהיום, לאחר הסדר בארון והוצאת הבגדים שכבר אינם בשימוש (אבל במצב טוב, ללא חורים או פגמים) - אפשר להביא את הבגדים לארון הקהילתי, ולסדר אותם בארון, ממש כמו בבית. והכיף הגדול - הבגד שכבר אינו בשימוש אצלכם מיד יהפוך לאוצר של מישהו אחר!

הארון מחולק לקטגוריות: בגדי נשים, גברים וילדים ובסמוך אליו מוצב ארגז לתרומת שקיות הבגדים. בכל פעם שאדם תורם בגדים - הוא מתבקש לקפל אותם ולסדר אותם בארון, או לחלופין, אם אין ברשותו את הזמן, הוא יוכל להשאיר את השקיות בארגז, ופעילי הארון הקהילתי יסדרו אותם.

החלום הגדול שלנו הוא שכל מי שרוצה בגד חדש, יוכל להגיע לארון ולקחת אותו - ללא קשר למעמדו החברתי ו/או הכלכלי. כשנשיג את היעד הזה, נוכל לצמצם יחד את תרבות הצריכה - וגם לדאוג לבגדים ראויים לזקוקים להם.


*המיזם נתמך ע"י חברת אייס ותוכנית ״חושבים עושים״ (תוכנית משותפת של חברת icl עם הקהילה, עיריית באר שבע וחברת כיוונים).


נשמע מגניב! איך אפשר לקחת חלק במיזם?

- להצטרף לצוות הפעילים, לכתוב למנהלי הקבוצה בפייסבוק: עומר ונדב






  בואו לקחת חלק  

תודה רבה! נהיה בקשר

bottom of page