top of page

המקרר הקהילתי

המקרר


מה הרעיון?

'המקרר' הינו מיזם חברתי קהילתי שמטרתו העיקרית היא צמצום בעיית בזבוז המזון והנגשתו לקהילה סביבו. 'המקרר' בבאר שבע הינו תחת חסות בית קפה "הצריף" בשכונה ד' ו"הרשת". המיזם החל בתל אביב ב2017, נפתח לראשונה בבאר שבע במאי 2019 ב"קפה סיגל" בשכונה ב', עבר למסעדת "שאקטי" בנובמבר 2020 ומשם לקפה "הצריף" ביוני האחרון. המקרר נתרם לזכרה של תושבת העיר והשכונה אסתר ססיל רוס על ידיי משפחתה.


איך זה עובד?

עסקים מקומיים ואנשים פרטיים מביאים אל המקרר פירות, ירקות, מאפים ומוצרים יבשים בתוקף שהיו עתידים להיזרק וממש כל אחד.ת יכול.ה לקחת. המקרר הוא לשימוש כל מי שרוצה בכך, ואינו מוגבל לאוכלוסייה כלשהי. כרגע מעבירים למקרר עודפי מזון עסקים מהשכונה כגון מאפיית "מלא", הפלאפל הירוק, הירקן ברבי עקיבא ודויד הירקן ממרכז ח"ן. אחת מהמטרות המרכזיות של המקרר הינה תמיכה בעסקים מקומיים ועל כן כל עסק התורם באופן קבוע למקרר זכאי לקבל את תו המקרר, מדבקה אותה תולים בכניסה לבית העסק במטרה לעודד צרכנים לקנות אצל עסקים התורמים שאריות מזון למקרר.


נשמע מגניב! איך אפשר לקחת חלק במיזם?

קודם כל, להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו


דבר שני, אנחנו מאוד נשמח לצרף אנשים לצוות - אז אם בא לכם לשמוע פרטים נוספים דברו איתנו דרך קבוצת הפייסבוק, או מלאו את הטופס הבא


המיזם נתמך ע"י תוכנית ״חושבים עושים״ (תוכנית משותפת של חברת icl עם הקהילה, עיריית באר שבע וחברת כיוונים).





  בואו לקחת חלק  

תודה רבה! נהיה בקשר

bottom of page